Bij het opladen van een elektrische auto spreken we vaak over mode 2, 3 en 4. De term ‘mode’ duidt aan welke techniek er wordt gebruikt. Ontdek er hier alles over.
Mode 1:
Dit komt overeen met het opladen via een gewoon stopcontact dat rechtstreeks op het elektriciteitsnet wordt aangesloten. Zonder begrenzing en zonder beveiliging. Dit is niet aanbevolen voor een elektrische auto.
Mode 2:
Hierbij laad je nog steeds op via een doorsnee stopcontact maar deze keer met aarding. De kabel krijg je meegeleverd bij de aankoop van jouw auto en is voorzien van ICCB (In-Cable Control Box) of IC-CPD (In-Cable Control- and Protecting Device), voor veilig te laden. Dit verbindt een ‘dom’ stopcontact met jouw ‘slimme’ elektrische auto.
WAAROM KIEZEN VOOR EEN LAADPAAL VAN ENERGY PROTECT
Mode 3:
Bij Mode 3 kan je ‘gecontroleerd opladen’, wat slaat op de communicatie tussen de elektrische auto en de laadpaal. Er wordt slechts spanning op gezet indien er een geschikte laadstroom is bepaald door de auto en de laadpaal.
Hoewel duurder, wordt deze optie het meest aanbevolen vanwege haar :
Mode 4:
Er is ook nog mode 4, de snelladers of snellaadpalen die in tegenstelling tot de ‘gewone’ laadpalen werken op gelijkstroom. We treffen ze vooral aan op autowegen en openbare parkeerterreinen.
Goed idee, zorgeloos elektrisch rijden en laden doe je met Energy Protect.
Blijf ook op de hoogte van onze producten en nieuwtjes door ons te volgen op Facebook en Instagram.
Head | Head | Head | Head | Head |
---|---|---|---|---|
Cell | Cell | Cell | Cell | Cell |
Koop je in 2024 een elektrische wagen? Profiteer van een premie tot 5000 euro! Ontdek hier alle voorwaarden en voordelen.
Ontvang deskundig advies op maat voor jouw energetische renovatie. Vul het formulier in en wij nemen snel contact met je op!